nickynaarazie.reismee.nl

Siam cultuurweek dag 1-3

Zaterdag 16 september was het zover: ik vertrok naar Azië voor 3 maanden! Daar ga ik in Thailand en Nepal vrijwilligerswerk doen.

Na afscheid te hebben genomen van mijn familie vloog ik naar Doha en vervolgens naar Bangkok. Ruim 15 uur later was ik daar dan eindelijk. Op het vliegveld werd ik opgehaald door de organisatie en met de lokale bus naar het huis gebracht. Dat was wel even wennen: de bus viel bijna uit elkaar en langs de straten liepen zwerfhonden. Maar toen ik daar aan wende zag ik alleen nog maar het prachtige land met geweldige mensen.

De eerste week is de cultuurweek. Hierin leer je het land met zijn gewoonten en gebruiken kennen.

We begonnen de eerste dag met een bezoekje aan het winkelcentrum van Singburi (het dorp waar ik zit). Vervolgens bezochten we een tempel waar we een ritueel uitvoerden om wensen uit te laten komen. Toen we thuis kwamen kregen we een Thai-les van onze Thaise begeleidster. Na het eten kwam een groepje lokale kinderen een optreden geven, waar we na een tijdje ook zelf aan mee moesten doen. We kregen een hele mooie ketting van ze, die later voor geluk bleek te zijn (bijna iedereen heeft er ook 1 in zijn auto aan de spiegel hangen).


Dag 2 begon met een bezoek aan de oude hoofdstad van Thailand, Ayutthaya. Hier bezochten we een museum en wat tempels. Toen we daar rondliepen begon onze begeleidster (ze is ongeveer 20 jaar) te gillen en naar een groepje jongens te rennen om met ze op de foto te gaan. Wat bleek? Het was een hele bekende Thaise boyband! Onze begeleidster kon haar geluk niet meer op en wij mochten ook met ze op de foto.


Dag 3 was wat meer een rustdag. We gingen 's ochtends armbandjes maken bij een vrouw thuis, en gingen daarna naar het huis waar we onze lunch klaarmaakten: papayasalade en noedels met ei en groente. Super lekker!

Na de lunch vertrokken we naar het zwembad, wat heel fijn was omdat het hier elke dag rond de 35 graden is.


Ergens dit weekend maak ik weer een verslag van de laatste 2 dagen!

Liefs Nicky

Reacties

Reacties

Rosalin

Lieve Nicky, leuk verslag! Wat heb je al veel beleefd. Je bent pas een paar dagen weg, maar het lijkt vast veel langer... Veel plezier met het vervolg van jouw cultuurweek. Veel liefs xx

Carla

Leuk om je te volgen Nicky, Thailand is een prachtig land en het eten is er heerlijk ! Geniet van deze prachtige ervaring !

Ilja

Hé Lieverd,
Wat een leuk verhaal! en wat heb je al veel meegemaakt. Leuk om zo mee te beleven. Misschien breekt die boyband hier nog eens door ;-)
Veel plezier!!

Carla

Nicky bedankt voor je antwoord op mijn vragen. We blijven je nu zo volgen via je blog. Geniet van de lieve apen, maar ook van alles wat je daar ervaart. Dat zijn soms goede maar ook soms slechte herinneringen! Veel liefs van ons Nicky??❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active